Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού βασισμένη στην ενίσχυση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων: παράδειγμα εμπειρικής έρευνας στο δημόσιο τομέα
Abstract
Στην σύγχρονη εποχή των ραγδαίων κοινωνικοοικονομικών και τεχνολογικών αλλαγών η δια βίου μάθηση και η ενίσχυση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού είναι κομβικής σημασίας. Η επάρκεια στη χρήση της γνώσης,
η αξιοποίηση της μεταγνώσης, η εφαρμογή ικανοτήτων και δεξιοτήτων για την αποτελεσματική εκπλήρωση εργασιών του ανθρώπινου δυναμικού προς όφελος του πολίτη, αποτελούν βασική στόχευση των δημοσίων πολιτικών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Η.Π.Α., αναπτυγμένες χώρες της Άπω Ανατολής, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην ευελιξία και κινητικότητα με ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Η υιοθέτηση μοντέλου ικανοτήτων και δεξιοτήτων και η αποτελεσματική αξιοποίησή του αποτελεί μια δια βίου διαδικασία η οποία, όπως και η βασική εκπαίδευση, αποτελεί επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Η ανάλυση δευτερογενών δεδομένων για την ανάπτυξη των οκτώ βασικών δεξιοτήτων του πλαισίου αναφοράς της ΕΕ για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα μέσα από την ανάλυση των θεματικών ενοτήτων που περιλαμβάνουν τα επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ που υλοποιήθηκαν κατά την διάρκεια των ετών 2011-2015 αποτελούν αντικείμενο του παρόντος άρθρου. Προτείνεται, επίσης, ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα στη χώρα.
Keywords
DOI: 10.26265/e-jst.v12i1.3123
Refbacks
- There are currently no refbacks.