Τα μάτια του μαθησιακού νου: Προβληματισμοί Καλλιτεχνικής Παιδείας
Abstract
Τα καλλιτεχνικά μαθήματα είχαν και έχουν πολύ μικρή συμμετοχή στον πολιτισμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό οφείλεται κατά πολύ σε ορισμένους κοινωνικούς παράγοντες που υπερβαίνουν τη σχολική κοινότητα, όπως είναι το πολιτικό και οι επιδράσεις του τεχνικο- εικονιστικού περιβάλλοντος. Το πολιτικό γιατί απέδωσε ασαφή συμβολική αξία στην τέχνη. Το τεχνικο-εικονιστικό γιατί διαμορφώνει μια αισθητική κουλτούρα παιδιάς και υπερτροφικής ικανοποίησης των αισθήσεων. Συνέπεια αυτών περιθωριοποιείται η καλλιτεχνική παιδεία, αποδυναμώνεται το «αισθητικώς σκέπτεσθαι» και ενδυναμώνεται το «εικονιστικώς σκέπτεσθαι». Και όμως η καλλιτεχνική εμπειρία είναι συνώνυμη της καινοτομίας στην «αισθητική πίστη» και ως τέτοια οφείλει η εκπαίδευση να τη θεωρήσει προτεραιότητα του μαθησιακού νου.
Keywords
DOI: 10.26265/e-jst.v11i1.3087
Refbacks
- There are currently no refbacks.