Page Header Logo
TEI of Athens eJournals

Τα μάτια του μαθησιακού νου: Προβληματισμοί Καλλιτεχνικής Παιδείας

Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος

Abstract


Τα καλλιτεχνικά μαθήματα είχαν και έχουν πολύ μικρή συμμετοχή στον πολιτισμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό οφείλεται κατά πολύ σε ορισμένους κοινωνικούς παράγοντες που υπερβαίνουν τη σχολική κοινότητα, όπως είναι το πολιτικό και οι επιδράσεις του τεχνικο- εικονιστικού περιβάλλοντος. Το πολιτικό γιατί απέδωσε ασαφή συμβολική αξία στην τέχνη. Το τεχνικο-εικονιστικό γιατί διαμορφώνει μια αισθητική κουλτούρα παιδιάς και υπερτροφικής ικανοποίησης των αισθήσεων. Συνέπεια αυτών περιθωριοποιείται η καλλιτεχνική παιδεία, αποδυναμώνεται το «αισθητικώς σκέπτεσθαι» και ενδυναμώνεται το «εικονιστικώς σκέπτεσθαι». Και όμως η καλλιτεχνική εμπειρία είναι συνώνυμη της καινοτομίας στην «αισθητική πίστη» και ως τέτοια οφείλει η εκπαίδευση να τη θεωρήσει προτεραιότητα του μαθησιακού νου.


Keywords


Καλλιτεχνικά, Πολιτικό, Τεχνική Εικόνα, Αισθητική πίστη, Μαθησιακός νους

Full Text: PDF (ελληνικά)

DOI: 10.26265/e-jst.v11i1.3087

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

The application for presenting electronic journals TEI developed within subproject 2 "electronic publishing service" the Act "Development Services Digital Library of TEI" and financed by the operational program "Digital Convergence", NSRF 2007-2013.