Αξιολόγηση της Ποιότητας Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Περίληψη
Η ποιότητο της εκποίδευσης που παρέχεται από τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος ερευνητών και ακαδημαϊκών. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, μεταξύ των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, οδηγεί πολλά πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, να δώσουν έμφαση στην ποιότητα ως παράγοντα που μπορεί να διαμορφώσει και να στηρίξει το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης αποτελεί μία επιτυχημένη στρατηγική των σύγχρονων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το άρθρο αυτό εξετάζει την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση περιγράφοντας τον τρόπο που αξιολογούν την ποιότητα της εκπαίδευσης προπτυχιακοί φοιτητές του ΤΕΙ Αθήνας. Η αξιολόγηση στηρίζεται στον τρόπο που οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται ορισμένες διαστάσεις της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η συνεχείς βελτιώσεις στον τρόπο διδασκαλίας ενισχύουν την αποτελεσματικότατα της εκπαίδευσης και όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάγκη να ενισχύσουν την εξυπηρέτηση των φοιτητών τους συνολικά. Φυσικά οι προσδοκίες και οι αντιλήψεις των φοιτητών διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με την κουλτούρα και τη ατομική διαδρομή που τους χαρακτηρίζει. Το άρθρο κάνει αρχικά μία ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, με ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των φοιτητών και στη συνέχεια συνδέει τη θεωρία με τα πορίσματα της έρευνας. Η μελέτη αυτή αισιοδο- ξεί να συντελέσει στη διαμόρφωση κριτηρίων και μέτρων αξιολόγησης των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, παρά το γεγονός ότι τα κριτήρια και ο τρόπος μέτρησής τους διαφέρει από χώρα σε χώρα αλλά και μεταξύ διαφορετικών εκπαιδευτικών οργανισμών.
DOI: 10.18780/me.v3i0.166
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.