Η διαχείριση των διατροφικών αναγκών των τουριστών από την τουριστική βιομηχανία: Η παράμετρος της θρησκείας
Abstract
Η θρησκεία και ο πολιτισμός θεωρούνται ως σημαντικοί καθοριστικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση της τροφής. Ο επισιτιστικός τομέας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον τουρισμό και επηρεάζει άμεσα την ικανοποίηση των τουριστών. Οι επιλογές του φαγητού από τους τουρίστες καθορίζονται, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, από τη θρησκευτική παράμετρο και κατά συνέπεια το φαγητό συνιστά σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση των κριτηρίων με βάση τα οποία γίνεται η επιλογή του προορισμού. Επομένως είναι αναγκαίο να δοθεί από την τουριστική βιομηχανία η απαραίτητη προσοχή σ’ αυτή τη διάσταση της σχέσης μεταξύ θρησκείας και διατροφής. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία δεν έχει απόλυτα αξιοποιηθεί η παράμετρος αυτή κατά το σχεδιασμό και την προβολή των προορισμών, ώστε να προσελκυθούν τουρίστες από χώρες που έχουν υψηλή καταναλωτική τουριστική δαπάνη και ιδιαίτερες διατροφικές απαιτήσεις σύμφωνα με τη θρησκεία τους. Στην παρούσα μελέτη, παρατίθενται οι διατροφικές ανάγκες των τουριστών ανάλογα με το θρήσκευμα, διερευνάται ο τρόπος ανταπόκρισης των διαφόρων επιχειρήσεων του τουριστικού τομέα στις εξειδικευμένες διατροφικές απαιτήσεις των τουριστών με βάση το θρησκευτικό στοιχείο και διατυπώνονται προτάσεις για την ορθολογικότερη προσαρμογή των τουριστικών επιχειρήσεων των προορισμών με σκοπό την αύξηση της τουριστικής ροής
Keywords
διατροφή, θρησκεία, τουρισμός και διατροφή, τροφή Halal, τροφή Kosher, νηστεία
DOI: 10.26265/e-jst.v7i2.747
Refbacks
- There are currently no refbacks.