Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Αξιολόγηση επιπέδου γνώσεων για παροχή πρώτων Βοηθειών σε μαθητές Λυκείου
Περίληψη
Σκοπός της μελέτης ήταν η εκτίμηση του επιπέδου γνώσεων των μαθητών Λυκείου στην παροχή Πρώτων Βοηθειών, πριν και μετά την εφαρμογή Προγράμματος Αγωγής Υγείας χρησιμοποιώντας τρεις διαδοχικές καταγραφές. Υλικό - Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 92 μαθητές της Α' Λυκείου του Λυκείου «Αθηνά» των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη. Το ερωτηματολόγιο, πλην των δημογραφικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών του δείγματος, περιλάμβανε 50 ερωτήσεις γνώσεων στην παροχή Πρώτων Βοηθειών. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν και μετά την εφαρμογή του σχετικού προγράμματος, καθώς και τέσσερις μήνες αργότερα. Η επίδοση κάθε μαθητή του δείγματος εκτιμήθηκε με πολλές μεθόδους. Αρχικά υπολογίστηκαν οι μέσες τιμές και οι τυπικές αποκλίσεις μεταξύ των τριών μετρήσεων, αλλά και οι μέσες τιμές για κάθε φύλο, μεταξύ των τριών μετρήσεων. Στη συνέχεια έγινε εκτίμηση της επίδοσης κάθε μαθητή με Βάση τις απαντήσεις του σε μια κλίμακα βαθμολογίας από το 0 έως το 100. Αποτελέσματα: Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων μάς δείχνει κατά αναντίρρητο τρόπο ότι το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ήταν αναγκαίο. Αυτό προκύπτει από το χαμηλό επίπεδο Ορθής Γνώσης (27,54%) που είχαν οι μαθητές πριν από την εφαρμογή του Προγράμματος, από τη στατιστικά σημαντική βελτίωση της Ορθής Γνώσης (57,46%) που σημειώθηκε κατά τη μέτρηση μετά το τέλος του Προγράμματος, αλλά και από τη διατήρηση της γνώσης σε ικανοποιητικό επίπεδο (43,61%) που παρατηρήθηκε μετά την πάροδο τεσσάρων μηνών από το τέλος του Προγράμματος, κατά την τελευταία μέτρηση. Η Θεωρούμενη Γνώση ανέβηκε σημαντικά μετά το πρόγραμμα, όμως αυτό δεν συνοδευόταν από θεαματική αύξηση της Ακρίβειας της Γνώσης. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά, το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για την εκπαίδευση στις Πρώτες Βοήθειες ήταν αποτελεσματικό ως προς τους στόχους που είχε θέσει. Προτείνεται μια πιο συστηματική εφαρμογή του στο σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Λέξεις κλειδιά
πρώτες βοή θείες, αγωγή υγείας, εκπαίδευση, γνώση
DOI: 10.18780/hjn.v41i4.2396
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.