Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals
Ανοικτή Πρόσβαση Ανοικτή Πρόσβαση  Περιορισμένη Πρόσβαση Συνδρομητική Πρόσβαση

Ανασκόπηση των κυριότερων εργαλείων για την αξιολόγηση των μεταπτυχιακών μαθημάτων

Νεκταρία Σκανδαλάκη, Βικτώρια Βιβιλάκη, Χρήστος Λιονής

Περίληψη


Τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία εξέλιξη των επιστημών αλλά και η τάση για εκπαίδευση νέων στελεχών συνέβαλε στην αναβάθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών. Όμως σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία η συνεχής αξιολόγηση είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιτευχθεί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης μάθησης, να εντοπιστούν και να διορθωθούν τα αδύνατα σημεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αναδειχθούν τα θετικά. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση εργαλείων που έχουν προταθεί για την αξιολόγηση των μαθημάτων, με έμφαση αυτών των μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Από τη βιβλιογραφία βρέθηκαν αρκετές μέθοδοι αξιολόγησης, οι οποίες θα μπορούσαν να διακριθούν σε δύο σημαντικές ομάδες: στις διαμορφωτικές και τις αθροιστικές. Για την τελική επιλογή του κατάλληλου εργαλείου πρέπει να ληφθούν υπόψιν μια σειρά από παράγοντες όπως: ο χρόνος που θα γίνει η εξέταση, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φοιτητών, η μορφή του εργαλείου και κατά πόσο πληροί τα κριτήρια της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας. Σήμερα, κάθε εν δυνάμει αξιολογητής έχει στη διάθεσή του μια πληθώρα εργαλείων με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η ολοκληρωμένη αξιολόγηση είναι προϊόν χρήσης πολλαπλών μεθόδων και συνδέεται με τη γνώση αυτών από τον αξιολογητή καθώς και την ικανότητά του να αξιοποιεί τα ευρήματα

Λέξεις κλειδιά


αξιολόγηση εκπαίδευση εργαλείο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σειρά μαθημάτων

Πλήρες Κείμενο: PDF

DOI: 10.18780/hjn.v47i4.1151

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.