Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals
Ανοικτή Πρόσβαση Ανοικτή Πρόσβαση  Περιορισμένη Πρόσβαση Συνδρομητική Πρόσβαση

Αξιολόγηση της ικανοποίησης παθολογικών και χειρουργικών ασθενών από τη νοσηλευτική φροντίδα σε γενικό νοσοκομείο

Αναστάσιος Μερκούρης, Αικατερίνη Ουζουνίδου, Δέσποινα Μουδερίδου, Μαρία Ρουμπή, Πέτρος Ζουγρής, Χρυσούλα Λεμονίδου

Περίληψη


Σκοπός: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών στα παθολογικά και χειρουργικά τμήματα ενός περιφερειακού γενικού νοσοκομείου, η σύγκριση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων και, τέλος, η διερεύνηση πιθανής συσχέτισης δημογραφικών και άλλων χαρακτηριστικών των ασθενών. Μέθοδος: Διερευνητικός, περιγραφικός σχεδιασμός, με ημιδομημένη συνέντευξη πρόσωπο με πρόσωπο σε 100 ασθενείς 5 χειρουργικών και 8 παθολογικών τμημάτων ενός περιφερειακού γενικού νοσοκομείου, με τουλάχιστον 3 ημέρες νοσηλεία. Αποτελέσματα: Η πλειοψηφία των ασθενών του δείγματος ήταν άνδρες (53% - 53), η μέση ηλικία 56 έτη (SD=18 έτη). Το ποσοστό των ικανοποιημένων ασθενών με Βάση τα ποσοτικά δεδομένα κυμάνθηκε από 50% για την πληροφόρηση - προσανατολισμό κατά την εισαγωγή του στο τμήμα έως 95% για την επιδε- ξιότητα και τη συνέπεια στη νοσηλεία ασθενούς. Τα αντίστοιχα ποσοστά με Βάση τα ποιοτικά δεδομένα ήταν αρκετά μικρότερα και παρουσίασαν μεγαλύτερη διακύμανση. Οι ασθενείς των παθολογικών τμημάτων ή-ταν περισσότερό ικανοποιημένοι σε σχέση με αυτους των χειρουργικών (3,20 vs 2,97, Ρ<0,01). Το εκπαιδευτικό επίπεδο (r=-0,29, Ρ<0,01) και η ύπαρξη αποκλειστικής νοσοκόμου (Μ.Τ.=2,86 vs 3,42, Ρ<0,05) συσχετίζονταν αρνητικά με την εξυπηρέτηση από το νοσηλευτικό προσωπικό. Οι προσδοκίες των ασθενών (ραίνεται να είναι χαμηλές και σε πολλές ερωτήσεις οι ασθενείς έδειξαν μια τάση να δικαιολογήσουν την κατάσταση με την αναφορά τους στην έλλειψη προσωπικού. Συμπεράσματα: Υπάρχει ανάγκη για συνεχή μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, προκειμένου να γίνει δυνατή η σύγκριση ως προς την επίδραση των νοσηλευτικών παρεμβάσεων στη φροντίδα των ασθενών. Τα ποιοτικά δεδομένα διευκολύνουν την ερμηνεία των ποσοτικών δεδομένων, αυξάνουν την εγκυρότητα της έρευνας και παράλληλα δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

Λέξεις κλειδιά


ικανοποίηση ασθενών, αξιολόγηση ποιότητας, νοσηλευτική φροντίδα

Πλήρες Κείμενο: PDF

DOI: 10.18780/hjn.v40i3.2569

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.