Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Πληροφόρηση και περιεγχειρητική διδασκαλία καρδιοχειρουργημένων ασθενών
Περίληψη
Σήμερα, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον παροχής υπηρεσιών υγείας, οι ασθενείς όλο και περισσότερο επιζητούν να συμμετέχουν ενεργά στον σχεδίασμά της θεραπείας τους. Ο χρόνος νοσηλείας των καρδιοχειρουργημέ- νων ασθενών έχει μειωθεί και στην περίοδο της αποκατάστασης εμφανίζονται αρκετές επιπλοκές. Η προ- εγχειρητική και μετεγχειρητική εκπαίδευση των ασθενών είναι πολύ σημαντική για την απουσία επιπλοκών και οι γνώσεις των ασθενών για την αυτοφροντίδα τους κατά την έξοδό τους από το νοσοκομείο είναι ένας βασικός δείκτης αποτελέσματος της ποιότητας της νοσηλευτικής φροντίδας. Ο σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να αξιολογηθεί το επίπεδο γνώσεων των καρδιοχειρουργημένων ασθενών για την αυτοφρονιίδα τους κατά την έξοδό τους από το νοσοκομείο. Το δείγμα α- ποτέλεσαν 91 ασθενείς που υποβλήθηκαν σε επέμβαση ανοιχτής καρδιάς σε δυο τμήματα σε διάστημα τριών μηνών. Ενα ειδικό ερωτηματολόγιο αναπτύχθηκε για τις ανάγκες της έρευνας με τέσσερις διαστάσεις: γενική, δραστηριότητα, διατροφή και φάρμακα. Οι ασθενείς βαθμολογήθηκαν πολύ υψηλά σε σχέση με τις γνώσεις για τη διατροφή (Μ.Τ. = 1,91, Sd=0,26, κλίμακα 0-2) και πολύ χαμηλά για τα φάρμακα (Μ.Τ.=0,10, Sd=0,4, κλίμακα 0-2). Η πλειοψηφία των ασθενών θέλει να μάθει περισσότερα για την αυτοφροντίδα τους (98,9%) και οι νοσηλευτές δεν συμμετείχαν καθόλου στη διαδικασία της πληροφόρησης και εκπαίδευσης των ασθενών. Η ανευρεθείσα συσχέτιση μεταξύ μορφωτικού επιπέδου και επιπέδου γνώσεων αυτοφροντίδας των ασθενών δεν είναι δυνατό να αξιολογηθεί λόγω της διαφορετικής μεταβλητότητας μεταξύ των κατηγοριών. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό της προεγχειρητικής και μετεγχειρητικής εκπαιδευτικής διαδικασίας των καρδιο- χειρουργημένων ασθενών
Λέξεις κλειδιά
καρδιοχειρουργική, εγχείρηση ανοικτής καρδιάς, αξιολόγηση ποιότητας, αυτοφροντίδα, αποκατάσταση
DOI: 10.18780/hjn.v40i1.2534
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.