Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στις υπηρεσίες Υγείας
Περίληψη
Η υιοθέτηση της Διοίκησης ΟΑικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.) από τους οργανισμούς Υγείας και η αλ- Ααγή της παραδοσιακής διοίκησης αποτεΑεί μια νέα τάση η οποία συμβάΑΑει στην ευεΑιξία και την επιβίωση των οργανισμών Υγείας. Η Δ.Ο.Π. αποτέΑεσε την απάντηση σε δύο αΑΑαγές του περιβάλλοντος: α) την αύξηση του ανταγωνισμού, β) την αύξηση της ζήτησης υπηρεσιών Υγείας. Η Δ.Ο.Π. είναι ένα σύστημα το οποίο βεΑπώνει ταυτόχρονα αποδοτικότητα και αποτελεσματι- κότητα και υπόσχεται να συμβιβάσει την παραδοσιακή σύγκρουση μεταξύ κόστους και ποιότητας. Με αυτό τον τρόπο, προσφέρει εΑπίδα βεΑτίωσης της απόδοσης των νοσοκομείων και όΑου του συστήματος Υγείας κάνο- ντάς το περισσότερο αποδοτικό και ανθρώπινο. Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση επιχειρεί, μετά από μια σύντομη ιστορική αναδρομή της Δ.Ο.Π., να ορίσει τη Δ.Ο.Π., να παρουσιάσει τις αρχές της, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτές εφαρμόζονται στις υπηρεσίες Υγείας. Οι βασικές αρχές που οδηγούν την εφαρμογή προγραμμάτων Δ.Ο.Π. είναι: δέσμευση της ηγεσίας, πλαίσιο εργασίας για ποιότητα, μετατροπή της κουλτούρας, εστίαση στη διαδικασία και στον πελάτη, διδασκαλία και εκπαίδευση εργαζομένων, συγκριτική σιάθμιση απόδοσης, εξουσιοδότηση, μέτρηση ποιότητας. Στη βιβλιογραφία η Δ.Ο.Π. αναφέρεται ως το διοικητικό κύμα που κατέχει τις λύσεις για τα προβλήματα που υπάρχουν στις υπηρεσίες Υγείας σήμερα, δεδομένου ότι η εφαρμογή προγραμμάτων Δ.Ο.Π. στα νοσοκομεία Βελτιώνει την οικονομική και λειτουργική τους απόδοση, την ποιότητα φροντίδας και την ανταγωνιστικότητα
Λέξεις κλειδιά
διοίκηση ολικής ποιότητας, συνεχής βελτίωση ποιότητας, ποιότητα φροντίδας υγείας
DOI: 10.18780/hjn.v40i1.2529
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.