Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals
Ανοικτή Πρόσβαση Ανοικτή Πρόσβαση  Περιορισμένη Πρόσβαση Συνδρομητική Πρόσβαση

Η ποιότητα της φροντίδας υγείας μέσα από τα μάτια των Ασθενών

Παναγιώτα Λαζάρου

Περίληψη


Οι έρευνες μέτρησης ικανοποίησης των ασθενών αποτελούν μια έγκυρη τεχνική μέτρησης της ποιότητας φροντίδας που παρέχεται στους ασθενείς και για το λόγο αυτό τα προγράμματα διασφάλισης ποιότητας στα νοσοκομεία πρέπει να εμπεριέχουν τέτοιου είδους εργαλεία. Οι παλαιότερες αντιλήψεις ότι οι ασθενείς υπολείπονται μόρφωσης και τεχνικών γνώσεων και κατ' επέκταση αδυνατούν να εκτιμήσουν την ποιότητα της φροντίδας υγείας που τους παρέχεται, ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Για τη Νοσηλευτική Επιστήμη η άποψη του ασθενή αποτελεί από μόνη της θεραπευτική μέθοδο. Παρόλα αυτά τέτοιου είδους μελέτες μπορεί να καταλήξουν σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης χωρίς καμιά χρησιμότητα. Τα εργαλεία αυτά είναι χρήσιμα μόνον όταν διασφαλισθούν η αξιοπιστία και η εγκυρότατα του ερωτηματολογίου, η δυνατότητα συγκρίσεων, τα υψηλά ποσοστά ανταπόκρισης καθώς και ο αξιόπιστος τρόπος συλλογής των δεδομένων. Στόχος κάθε οργανισμού παροχής υπηρεσιών υγείας θα πρέπει να είναι η ικανοποίηση των ασθενών του. Μελέτες μέτρησης ικανοποίησης ασθενών που έχουν σχεδιασθεί σωστά από την αρχή τους, παρέχουν εξαιρετικές ευκαιρίες στους επαγγελματίες υγείας, τους ερευνητές και τους πολιτικούς, για την Βελτίωση της ποιότητα φροντίδας που παρέχεται στον ασθενή

Λέξεις κλειδιά


Ικανοποίηση ασθενή, ποιότητα φροντίδας, νοσοκομείο

Πλήρες Κείμενο: PDF

DOI: 10.18780/hjn.v39i4.2517

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.