Προσέγγιση της συμβουλευτικής διάστασης του νοσηλευτή εκπαιδευτικού
Περίληψη
0 σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν η διε- ρευνηση των στάσεων των νοσηλευτών εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης έναντι της πιθανής σχέσης που μπορεί να υπάρχει μεταξύ της συμβουλευτικής -ως εφαρμοσμένου κλάδου της ψυχολογίας που αποσκοπεί πρωτίσιως στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού- και της καθημερινής εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας. Υλικό - Μέθοδος: Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 90 εκπαιδευτικοί από την Αθήνα και την επαρχία. Αναπτύχθηκε και σταθμίστηκε μια κλίμακα 17 ερωτήσεων. Τα ερωτηματολόγια ήταν ανώνυμα, απόρρητα και αυτοσυμπληρούμενα. Αποτελέσματα: Η κλίμακα βρέθηκε να έχει μια ικανοποιητική εσωτερικήσυνάφεια alpha (Cronbach s alpha=0,71). Η παραγονπκή ανάλυση μας υπέδειξε 7 παράγοντες που ερμηνεύουν το 70,317% της παρατηρούμενης διακύμανσης και είναι: η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός και αποδοχή του άλλου, η προώθηση του αισθήματος επάρκειας στους άλλους, η ενεργός στήριξη, η επικοινωνία, η αυτοαποδοχή και η διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή. Οι συγκρίσεις μέσων με τη δοκιμασία ANOVA και t-test δεν έδειξαν κάποια στατιστικά σημαντική διαφορά στη συνολική βαθμολογία της κλίμακας ως προς την ηλικία, το επίπεδο εκπαίδευσης, την εκπαιδευτική εμπειρία, το φύλο και την οικογενειακή κατάσταση. Επιβεβαιώθηκε η προβλέπουσα εγ- κυρότητα της κλίμακας, καθώς βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στην αυτοαντίληψη της συμβουλευτικής διάστασης του έργου του εκπαιδευτικού και στην συνολική βαθμολογία στην κλίμακα (r= -0,504, ρ= 0,000). Συμπεράσματα:
Ο νέος ρόλος του νοσηλευτή εκπαιδευτικού ως συμβούλου προτάσσει ένα διαφορετικό τρόπο θεώρησης και στάσης απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία
Λέξεις κλειδιά
DOI: 10.18780/hjn.v42i1.2221
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.