Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Εκπαίδευση και Πρώίες Βοήθειες
Περίληψη
Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά στην εκτίμηση του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων σε θέματα Πρώτων Βοηθειών, των φοιτητών του Ε' τυπικού εξαμήνου, πριν και μετά απά την εκπαίδευσή τους σπς Πρώτες Βοήθειες, καθώς και έξι μήνες αργότερα. Υλικό - Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν οι 40 φοιτητές του Ε' χειμερινού εξαμήνου, ακαδημαϊκού έτους 2002-2003. οι οποίοι φοιτούσαν στο Τμήμα Ε.Ε.Υ. της Σ.Ε.Υ.Π. του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Η συλλογή των πληροφοριών έγινε με τη διανομή ανώνυμου ερωτηματολογίου (50 ερωτήσεις γνώσεων Πρώτων Βοηθειών), η ανάπτυξη του οποίου στηρίχτηκε σε πρωτόκολλα διεθνούς βιβλιογραφίας. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε στους φοιτητές τρεις φορές. Η στατιστική ανάλυση έγινε με τη χρήση των στατιστικών πακέτων Statistics και SPSS και τη δοκιμασία ανάλυσης διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων. Αποτελέσματα: Από τα ευρήματα διαφάνηκε ότι η εκπαίδευση των φοιτητών στις Πρώτες Βοήθειες ήταν επιτυχής ως προς την απόκτηση γνώσεων. Αυτό προκύπτει από το σχετικό καλό επίπεδο της Ορθής Γνώσης (45%) που είχαν οι φοιτητές πριν από την έναρξη της εκπαίδευσης, από τη στατιστικό σημαντική βελτίωση της Ορθής Γνώσης (77%) μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, αλλά και από τη διατήρηση της Ορθής Γνώ- °ης υψηλά (79%) που παρατηρήθηκε, μετά την πάροδο έξι μηνών από την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης. Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση ίων φοιτητών στις Πρώτες Βοήθειες ήταν πολύ αποτελεσματική. Εντύπωση προκαλεί το υψηλό επίπεδο διατήρησης της γνώσης και μετά από έξι μήνες, ενώ σε άλλες μελέτες συνήθως παρατηρείται απώλεια
Λέξεις κλειδιά
πρώτες βοήθειες, επείγουσα φροντίδα, εκπαίδευση, γνώση
DOI: 10.18780/hjn.v43i4.2179
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.