Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Λόγοι επίσκεψης μαθητών της Σουηδίας στη σχολική νοσηλευτρια και οι απόψεις τους για τον ρόλο της
Περίληψη
Σκοπός: Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να εξετάσει τους λόγους για τους οποίους μαθητές της Σουηδίας επισκέπτονται τη/τον σχολική/κό νοσηλευτρια/τή και τις απόψεις τους για τον ρόλο της/του. Υλικό - Μέθοδος: Το υλικό της μελέτης αποτέλεσαν μαθητές δυο γενικών σχολείων της Σουηδίας, του Runanskola και του Mariskola, περιοχής Στοκχόλμης. Ειδικό ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε από τους μελετητές και μοιράστηκε σε μαθητές των σχολείων από τη σχολική νοσηλευτρια και από τον Βοηθό του ερευνητή. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε ανώνυμα από 194 μαθητές των σχολείων. Οι διευθύνσεις των σχολείων και οι μαθητές αποδέχτηκαν τη μελέτη. Η στατιστική ανάλυση έγινε με το πακέτο SPSS και τη μέθοδο του χ2 test. Αποτελέσματα: To 53,6% ήταν κορίτσια και τα υπόλοιπα αγόρια. Η μέση ηλικία τους ήταν 13,04 έτη με SD= 1,41 έτη. Κυριότεροι λόγοι επίσκεψης των μαθητών ήταν προβλήματα υγείας 16%, πονοκέφαλος 8,8% και πόνοι εμμήνου ρύσης 23,2%. Τα κυριότερα ψυχολογικά προβλήματα ήταν το άγχος 8,2%, μη συγκεκριμένες αιτίες 8,2% και προβλήματα στις σχέσεις των δυο φυλών 6,7%. Οι μαθητές όταν συζητούσαν με τη σχολική νοσηλεύτρια έβρισκαν λύση στα προβλήμα- τά τους σε ποσοστό 25,4% και μόνο μερικές φορές έβρισκαν 59,7%. Το 62,6% αισθανόταν περισσότερη ασφάλεια με την παρουσία της σχολικής νοσηλεύτριας, το 53,6% την εμπιστευόταν σε προσωπικά τους προβλήματα, το 38,8% ενεργούσε σύμφωνα με τις οδηγίες της και το 66,7% την επισκεπτόταν για διάφορα θέματα εκτός υγείας. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης μας έδειξαν ότι ο ρόλος της/του σχολικής/κού νοσηλεύτριας/τή είναι σπουδαίος, η συμβολή της/του στην υγεία των παιδιών, η προσφορά της/του και γενικά η επίδραση στη ζωή των μαθητών είναι μεγάλη
Λέξεις κλειδιά
σχολικοί νοσηλευτές, ρόλος σχολικού νοσηλευτή, απόψεις μαθητών, λόγοι επίσκεψης μαθητών, λόγοι υγείας, ψυχολογικοί λόγοι
DOI: 10.18780/hjn.v43i2.2128
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.