Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals
Ανοικτή Πρόσβαση Ανοικτή Πρόσβαση  Περιορισμένη Πρόσβαση Συνδρομητική Πρόσβαση

Επαγγελματική Εξουθένωση Επαγγελματιών Υγείας Νεφρολογικών Μονάδων

Ιωάννης Λερίδης, Αθανάσιος Κουστέλιος

Περίληψη


Εισαγωγή: Μελέτες αναφέρουν ότι το στρες µπορεί να επηρεάσει τη σωµατική, συναισθηµατική, διανοητική, κοινωνική και γνωστική διάσταση του ατόµου. Η εφαρµογή νοσηλευτικών δεξιοτήτων στην κλινική πράξη έχει αναγνωριστεί από τους φοιτητές Νοσηλευτικής ως ένας από τους πιο στρεσογόνους παράγοντες του προγράµµατος σπουδών τους. Σκοπός: Η διερεύνηση των επιπέδων άγχους των φοιτητών της Νοσηλευτικής σχετικά µε την πραγµατοποίηση της Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ). Υλικό και Μέθοδος: Ο µελετώµενος πληθυσµός αποτελούνταν από 121 φοιτητές Νοσηλευτικής Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύµατος της Περιφέρειας. Η συλλογή δεδοµένων πραγµατοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο 2009 µε τη βοήθεια ειδικού ερωτηµατολογίου. Το ερωτηµατολόγιο αποτελούνταν από δύο τµήµατα: το πρώτο τµήµα περιείχε ερωτήσεις που αφορούσαν στα δηµογραφικά χαρακτηριστικά των συµµετεχόντων και το δεύτερο αφορούσε στην Κλίµακα Αξιολόγησης Άγχους του Spielberger. Το ποσοστό απόκρισης του δείγµατος ήταν 92%. Αποτελέσµατα: Η µέση ηλικία του πληθυσµού της µελέτης ήταν 21,75 έτη (1,86). Η πλειονότητα του δείγµατος ήταν γυναίκες (85,1%), άγαµες (95%) και ελληνικής εθνικότητας (98,3%). Το 56,2% φοιτούσε στο τρίτο εξάµηνο. Η µέση τιµή στην κλίµακα του παροδικού άγχους για το σύνολο των συµµετεχόντων ήταν 48,48 (5,40), για την κλίµακα του µόνιµου άγχους ήταν 46,26 (6,17) ενώ για το συνολικό άγχος ήταν 94,83 (8,7). Οι άγαµοι φοιτητές βίωναν υψηλότερα επίπεδα παροδικού άγχους σε σχέση µε του έγγαµους και τους διαζευγµένους (p=0,030). Επίσης οι φοιτητές διαφορετικής εθνικότητας βίωναν υψηλότερο επίπεδο παροδικού άγχους από τους φοιτητές ελληνικής εθνικότητας (p=0,001). Συµπεράσµατα: Οι φοιτητές βιώνουν ήπια επίπεδα άγχους σχετικά µε την εφαρµογή ΚΑΡΠΑ. Η συστηµατικότερη και συχνότερη εκπαίδευση των φοιτητών σε τακτά χρονικά διαστήµατα µέσω ειδικών σεµιναρίων για την εφαρµογή της ΚΑΡΠΑ θα συµβάλλει σηµαντικά στην αντιµετώπιση του άγχους σχετικά µε την εφαρµογή της. Προτείνεται στο µέλλον να πραγµατοποιηθούν ανάλογες µελέτες στις οποίες θα διερευνούνται τα επίπεδα άγχους σε µεγαλύτερο δείγµα φοιτητών αλλά και σε άλλες κλινικές δεξιότητες

Λέξεις κλειδιά


άγχος καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση κλινικές δεξιότητες νοσηλευτική φοιτητές

Πλήρες Κείμενο: PDF

DOI: 10.18780/hjn.v52i4.1358

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.