Ανοικτή Πρόσβαση
Συνδρομητική Πρόσβαση
Θέσεις και Στάσεις των Φροντιστών Παιδιών με Αυτισμό Σχετικά με τις Ειδικές Δίαιτες και την Αποτελεσματικότητά τους
Περίληψη
Εισαγωγή: Η διατροφική προσέγγιση του αυτισµού έχει στόχο να εξασφαλίσει µια καλή διατροφική κατάσταση, µε επάρκεια στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, που θα αποτρέψει ή θα αντιµετωπίσει τυχόν διατροφικές ελλείψεις και θα αντιµετωπίσει ή θα βελτιώσει αυτιστικά συµπτώµατα. Σκοπός: Η διερεύνηση της γνώσης του πληθυσµού για τις θεωρίες που σχετίζονται µε την διατροφή ως θεραπευτικό µέσο του αυτισµού. Υλικό και Μέθοδος: Χρησιµοποιήθηκε ποσοτική µεθοδολογία µε τη χρήση ερωτηµατολογίου 21 ερωτήσεων που κατασκευάστηκε για την εκπόνηση της συγκεκριµένης µελέτης. Η συµπλήρωσή του έγινε µε προσωπική συνέντευξη από τους ερευνητές σε 95 άτοµα που επιµελούνται άτοµα πάσχοντα µε αυτισµό ήτοι γονείς, ειδικοί παιδαγωγοί, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι. Τα παιδιά µε αυτισµό που δοκίµασαν ειδική δίαιτα ανήλθαν στα 204. Η στατιστική ανάλυση πραγµατοποιήθηκε µε το SPSS 17 και περιλάµβανε τις δοκιµασίες Kolmogorov-Smirnov, Wilcoxon και x2. Αποτελέσµατα: Σε ορισµένες περιπτώσεις το παιδί έπαψε να χρησιµοποιεί την ειδική δίαιτα. Το 2,5% των παιδιών εµφάνισε κάποια αλλεργία, το 1,6% διέκοψε τη δίαιτα εξαιτίας στερεοτυπιών, το 3,3% λόγω κάποιας επιστηµονικής παρότρυνσης, το 63,4% επειδή δεν είχε κανένα αποτέλεσµα ενώ το 34,2% του δείγµατος απάντησε για άλλους λόγους. (p<0,01). Επιπροσθέτως, το 15% του δείγµατος πίστευε ότι οι ειδικές δίαιτες έχουν αποτελεσµατικότητα στον αυτισµό. Το 5% συµφώνησαν απόλυτα µε την παραπάνω άποψη ενώ το 80% διαφώνησαν (p<0,01). Συµπεράσµατα: Το συγκεκριµένο θέµα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης κυρίως στον ελληνικό χώρο όπου η διατροφή µεσογειακού τύπου διαφοροποιεί την Ελλάδα έναντι άλλων χωρών και πολιτισµικών οµάδων. Όχι µόνον επιβεβαιώνει τις θεωρίες που προσθέτουν πληθώρα προτερηµάτων στο µητρικό θηλασµό αλλά ανοίγει και νέους διαύλους στην έρευνα του αυτισµού και της θεραπευτικής αντιµετώπισής του
Λέξεις κλειδιά
Αυτισµός διατροφή ειδική αγωγή ειδική δίαιτα εκπαίδευση
DOI: 10.18780/hjn.v52i3.1341
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.