Ο νοσηλευτής Νεφρολογίας δέκτης διαπολιτισμικών επιδράσεων
Περίληψη
Η αναγκαιότητα πολιτισμικής προσέγγισης των υγειονομικών προβλημάτων διαγράφεται έντονα και στη χώρα μας, εξαιτίας της μαζικής μετανάστευσης μεγάλου αριθμού ανθρώπων από τόπους με διαφορετικό τρόπο ζωής, ήθη και έθιμα. Η ευθύνη για την παροχή φροντίδας περιπλέκεται όταν οι ασθενείς προέρχονται από διαφορετική χώρα ή πολιτισμό και εντάσσονται σε ένα νέο σύστημα φροντίδας μιας χώρας με διαφορετικές πολιτιστικές και ηθικές παραδόσεις, όπως η Ελλάδα. Κάθε φορά που ο νοσηλευτής έρχεται σε επαφή με τον ασθενή μέσα στο θεραπευτικό περιβάλλον, έρχεται και σε επαφή με ποικίλους παράγοντες, όπως η πολιτιστική ταυτότητα, η εθνική ιστορία, οι πολιτιστικές αξίες, η οικογένεια, οι θρησκευτικές, οι πνευματικές και οι φιλοσοφικές πεποιθήσεις, καθώς και η ηθική και δεοντολογική θεώρηση των καταστάσεων. Στη σημερινή πολυπολιτισμική κοινωνία, μια ειδικά διαμορφωμένη εκπαίδευση (βασική, μεταβασική και συνεχιζόμενη) θα έδινε τα απαραίτητα εφόδια στους νοσηλευτές που έρχονται σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, κοινωνικούς σχηματισμούς και τρόπους σκέψης και θα βοηθούσε στη διαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης, η οποία κάνει αποδεκτό και σεβαστό το διαφορετικό, το άλλο, το μακρινό και οδηγεί σε κοινωνική ισορροπία και διασφάλιση της ταυτότητας του καθενός. Με αυτούς τους τρόπους μπορεί η εκπαίδευση να αποτελέσει τη βάση μιας νέας κουλτούρας πανανθρώπινων αξιών
Λέξεις κλειδιά
διαπολιτισμική εκπαίδευση διαπολιτισμική νοσηλευτικη επικοινωνία ηθικές αξίες νεφρολογική νοσηλευτική
DOI: 10.18780/hjn.v46i3.1085
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.