Λογότυπο Κεφαλίδας Σελίδας
TEI of Athens eJournals
Ανοικτή Πρόσβαση Ανοικτή Πρόσβαση  Περιορισμένη Πρόσβαση Συνδρομητική Πρόσβαση

Επίλυση συγκρούσεων σε νοσοκομειακό περιβάλλον

Χαρίκλεια Σταθοπούλου

Περίληψη


Οι συγκρούσεις αποτελούν συχνό φαινόμενο στο χώρο της Νοσηλευτικής και η επίλυσή τους, σε πολλές περιπτώσεις, απαιτεί σημαντικό μέρος του χρόνου του προϊσταμένου. Οι συγκρούσεις δημιουργούνται σε περιπτώσεις όπου υπάρχει ασυμφωνία απόψεων και αξιών και ασυμβατότητα αναγκών και στόχων. Πηγές συγκρούσεων μπορεί να αποτελούν οι ανισότητες στην κατανομή της εξουσίας, η ασάφεια σχετικά με ρόλους και αρμοδιότητες, οι διαφορετικές προσδοκίες και οι προηγούμενες ανεπίλυτες συγκρούσεις. Εάν παραμείνουν ανεπίλυτες, μπορεί να προκαλέσουν μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, μείωση του ηθικού και αύξηση του stress. Ο προϊστάμενος μπορεί να διευκολύνει την επίλυση των συγκρούσεων αναγνωρίζοντας την πηγή τους, ανακαλύπτοντας τα κίνητρα των εμπλεκόμενων μερών, καλώντας τα σε συζήτηση και ενθαρρύνοντας την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Με την κατάλληλη διαχείριση οι συγκρούσεις μπορούν να έχουν και θετικές συνέπειες, π.χ. κινητοποίηση των εργαζομένων, αύξηση της δημιουργικότητας, ανάδειξη των προβλημάτων, αποτροπή της αδράνειας. Είναι απαραίτητο όλο το νοσηλευτικό προσωπικό να εκπαιδευτεί στο χειρισμό των συγκρούσεων παρακολουθώντας προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης

Λέξεις κλειδιά


Χειρισμός συγκρούσεων, Επίλυση συγκρούσεων, Ρόλος του προϊσταμένου

Πλήρες Κείμενο: PDF

DOI: 10.18780/hjn.v45i1.1039

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.

Η παρούσα εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 2 "Υπηρεσία ηλεκτρονικών εκδόσεων" της πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Αθήνας" και χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ΕΣΠΑ 2007-2013.