Εκτίμηση των γνώσεων των σπουδαστών Μαιευτική ςκαι Νοσηλευτικής στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση νεογνού
Περίληψη
Εισαγωγή: Από τα 100 εκατομμύρια νεογνά που γεννιούνται κάθεχρόνο παγκόσμια, τα 5 περίπου εκατομμύρια πεθαίνουν μέσα στις 4πρώτες εβδομάδες της ζωής τους. Το 20% των θανάτων αυτών οφείλεται σε περιγεννητική ασφυξία. Σωστή γνώση και εφαρμογή καρδιο-αναπνευστικής αναζωογόνησης θα μπορούσε να αποτρέψει μεγάλοποσοστό αυτών των θανάτων, αλλά και να μετριάσει τις μακροπρόθεσμες επιπλοκές στα ασφυκτικά νεογνά που επιβιώνουν. Είναι σημαντικό όσοι ασχολούνται με την περιγεννητική φροντίδα του νεογνούνα είναι εκπαιδευμένοι θεωρητικά και πρακτικά στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση. Οι έρευνες που υπάρχουν στη βιβλιογραφίασχετικά με τις γνώσεις σπουδαστών και επαγγελματιών υγείας στοθέμα αυτό δείχνουν ανεπάρκεια γνώσεων, που βελτιώνονται σημαντικά μετά από θεωρητική εκπαίδευση.Σκοπός: Η εκτίμηση των γνώσεων των σπουδαστών Μαιευτικήςκαι Νοσηλευτικής στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση νεογνώνπριν και μετά την παρακολούθηση ανάλογου Σεμιναρίου.Μ έθοδος: Πρόκειται για προοπτική συγκριτική μελέτη. Δείγματης μελέτης αποτέλεσαν 110 τεταρτοετείς σπουδαστές Μαιευτικήςκαι Νοσηλευτικής, οι οποίοι παρακολούθησαν Ημερίδα Καρδιοανα-πνευστικής Αναζωογόνησης βάσει των Κατευθυντηρίων Οδηγιών τουEuropean Resuscitation Council. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μεερωτηματολόγιο. Με τυχαία δειγματοληψία 66 σπουδαστές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο πριν την έναρξη του Σεμιναρίου και 44σπουδαστές μετά τη λήξη αυτού. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με το στατιστικό πακέτο “SPSS 17.0” και η σύγκριση τωνμεταβλητών έγινε με το “Pearson chi-square test”. Η στατιστική ση-μαντικότητα ορίζεται με ρ=0,01.Αποτελέσματα: Το 29,6% (±30,2%) (mean±SD) των σπουδαστώναπάντησε σωστά στις ερωτήσεις πριν το Σεμινάριο. Μετά το Σεμινάριοτο 56,3% (±29,6%) των σπουδαστών απάντησε σωστά στις ερωτήσεις. Στις 8 από τις 12 ερωτήσεις παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική βελτίωση των γνώσεων των σπουδαστών. Το 9% των σπουδαστώνείχε στο παρελθόν παρακολουθήσει στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του Σεμινάριο σχετικό με το αντικείμενο.Συμπεράσματα: Η έρευνα ανέδειξε τη σπουδαι-ότητα παρακολούθησης εκπαιδευτικών Σεμιναρίων στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, μεσκοπό τη βελτίωση των γνώσεων και κατ’ επέκτασητην καλύτερη παροχή φροντίδας υγείας.
Εισερχόμενη Αναφορά
- Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.